Nya husdjur

Jag har haft väldigt myckat att tänka på nu en ganska så lång period. Bla vart jag skulle flytta, med jobb, allt klydd med Rubens pappa och Ruben, kännt mig elak och taskig mot Andy, sälja lägenheten, ja jag har ju inte nämt en hel del grejer men som sagt det har varigt väldigt mycket. En del saker är löst men andra är ju det inte. Så har man kännt ofta att nu kan det inte komma mer, men visst kan det de!
Jag har sedan en tid efter Johan och jag började träffas fått små röda märken på kroppen och vi har inte fattat riktigt vad det varit. JAg har pratat runt med folk men aldrig fått en riktig orsak till varför men små bett har varigt min tanke länge.
Igår rann bägaren över då jag har hittat ett helt massivt bett under mitt högra öra. Det gör fruktansvärt ont i hela min högra sida. Jag har tom problem att vända på huvudet.
Jag kollade på nätet och den enda grej som jag såg att det kunde vara var vägglöss. JAg ringde därför vårdcentralen som ju inte kunde göra något ( för dessa kraftiga reaktionerna som jag får brukar jag få på alla bett som tex myggbett, men Johan har bara små små bett), utan det skulle baddas med alsol (eller hur det stavas). Nu har jag ju pratat med Vellinge vårdcentral så man vet ju inte, finns ju en anledning till varför jag bytade!
Sedan ringde jag anticimex som man skulle göra om man misstänker vägglöss. Där sa dem att jag skulle komma dit med en lus för har dem bitit oss har dem blivit stora och d kan man se dem lit tydligare. Blir nämligen mellan 5-8 mm stora då. När Johan kom hem letade vi som atta men hittade inget till vi pracis skulle sluta så såg jag något i sidan av sängen som visst var en jävla lus jävel.
Därför så sov vi i min lägenhet i natt för vi skulle slippa sova i soffan eller hos mamma och pappa. När johan sedan väcker mig kl7 för att jag skulle äta frukost med honom på hans jobb så kliar det på mig och jag har fullt med bett ovanför brösten, alltså massor är det! Johan har också fått en del. Kul då har vi fått skiten dit också...Det är ju för att jag flyttat min kudde innan från Johan och hem.
Så idag åkte jag in med den och några jätte små från lägenhten men så klart fick jag inget veta då utan det kunde ta någon dag så skulle dem eller vi höra av oss...
Har iaf pratat med mitt försäkringsbolag och dem har avtal m anticimex iaf men Johans vet vi inte än.För är det vägglöss ska dem komma och sanera ca tre gr innan det är klart.
Så NU har jag mycket att tänka på, kan ju inte sälja lägenheten nu innan det är klart!
Ååååå ibland är livet så klyddigt! Men Johan som alltid är så lugn säger snällt att det löser sig älskling...Jajja..

Vägglöss:

Vägglössen är inga egentliga löss utan tillhör skinnbaggarna. Flera arter finns. Den som angriper människan heter Cimex lectularius. Anticimex betyder alltså mot vägglus.
Vägglöss är blodsugande. Dagtid lever de i springor i sängbottnar eller möbler.

I skymningen kommer de fram och uppsöker en lämplig värd, ofta en sovande människa, som de kan suga blod på.

Vägglusen var ett stort problem i "fattigsverige", men numera har den blivit betydligt mindre vanlig. Den som reser utomlands kan dock riskera att få med sig vägglöss hem i bagaget.

Vägglusen blir 5-6 mm


Men strunt i det nu, lite glada nyheter har jag också :)
Igår köpte vi ett badkar som jag har hämtat idag :) Ett jättefint med lejontassar från gustavsberg. Sedan börjar jag snart plugga. Hittar inget jobb så då kan jag lika bra plugga upp mina betyg :)

Ja nu har JOhan vaknat så nu ska vi hem till huset och tvätta allt i sovrummet i textil..Bläää...

Så jag och mina husdjur tackar för idag :b


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0