Underbar vecka, tack Ruben <3

Nästan en vecka sedan jag skrev nu :) Men jag fick precis igång internet på datorn igen..Då blir ju Johan glad iaf, har ju varit skitsur över att vi inte haft internet.

Idag är det straten på skitveckan, alltså veckan utan smulan..Idag var det hårdare än vanligt att lämna honom, jag vänjer mig inte vid att vara borta från honom så länge...Så strax ska jag sysselsätta mig ordentligt så jag inte behöver tänka på honom...

Jag tänkte dela med mig av vår härliga vecka lite!

I tisdags hade jag och Ruben det mysigt för då hade vi knytis middag med Sara & Mathilda (våra mysiga grannar) sedan badade barnen tillsammans :) Efetr badet läste vi massor och mös i soffan för att sedan gå och lägga oss. Ruben råkar då få en spåga i handen och blir totalt otröstbar så jag får panik och mormor & morfar får komma hit och rädda honom med Embla :) Tack för det, skönt att ha dem så nära :)
Sedan stannade dem en stund och vi pratade lite om deras härliga semester i Turkiet dem precis hade kommit hem från :)

I onsdags skulle det fotograferas i skolan så jag slutade tidigare men det var sån himla kö så vi hoppade det och åkte hem till Johans bror, Björn och hans familj och lekte lite :)

I torsdags fyllde Johans mamma år så efter dagis och jobb åkte vi för att fira henne och på kvällen badade vi och Ruben fick massage :)

I fredags var jag ledig på dagen så då lekte vi och fixade lite innan vi åkte hem till mamma som skulle passa Ruben för jag skulle jobba kl 15-21.30..Dem hade nog  jätte mysigt och jag kom hem vid 21 för vi jobbade snabbt :) Kul  att jobba där med alla trevliga arbetskamrater!

I lördags åkte vi på teater i Malmö på barnens scen i folkets park. Grisen som flyttade in heter den. Den var ganska så bra även om Ruben hade svårt att sitta still och inte riktigt förståd hela innehållet :) Men han tyckte nog det var kul att prata med skådespelarna efteråt :)
Sedan köpte vi lite mellis och åkte till sago-lekplatsen som definitivt är värt att åka till igen :) Ruben lekte nog med allt och alla haha :)
När vi kom hem åt vi tacos för att sedan mysa ner oss i soffa och kolla på Aladin innan vi gick och la oss :)

Igår åkte vi till bokskogen och släpade med oss morfar och Cicca :) Vi gjorde en tipsrunda och grillade över öppen eld :) Det var uppskattat av oss alla vill jag lova och var verkligen supermysigt. Precis så man ska spendera en sådan underbar söndag som igår!
Sedan blev det bad när vi kom hem för vi luktade inte supergott av elden :) Vi gjorde också hårinpackning jag och Ruben haha :)
Där efter blev det inpulsköp till Rubens rum på XXL Lutz och middag hemma hos mormor och morfar :) Precis innan vi skulle gå hem kom sis på att hon skulle göra äppelpaj som Ruben så klart skulle få smaka så vi var hemma kl 21 så bums i säng :)

Vi har med andra ord haft en underbar vecka, som alltid när Ruben är hemma :) Nu väntar en vecka med städ, jobb, golf och annat tidsfördriv så att veckan ska gå fort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0