Mobb as!Men ändå en bra lördag på bättringsvägen :)

Nu har det inte blivit mycket skrivande för Ruben har verkligen varigt riktigt dålig. Är så fruktansvärt att se min lilla kille må så dåligt! Men idag har det varigt bättre men dock ej bra liksom. Igår var vi på vårdcentralen, jag kännde verkligen varför vi bytade sådan föresten, snacka om skillnad på kvalitén. Vellinge vårdcentral är verkligen helt urusel i jämförelse! Men iaf så trodde läkaren att det först kunde vara typ höstsjukan eller mul- och klövsjukan som det också kunde heta...Men sedan tog vi sänkan ( blodprov som mäter antalet vita blodkroppar, tror jag det var ) som var jätte hög och därför trodde han att det var början till lunginflamation och han skrev ut antibiotika penecillin till honom. Det är fruktansvärt att ge det till honom för han kämpar verkligen för sitt liv ( jag överdriver inte) precis som vi ska döda honom när han får det! Ååå min gud vad man bara vill kunna förklara att man gör det för han ska bli bra! Men eftersom han har blivit bättre redan idag så hade han nog rätt och skulle han vara lite dålig på måndag så skulle vi in och ta sänkan igen..
Hoppas vi slipper det för gissa vem som satt ut i väntrummet och grät för dem tog stick i fingret på honom. Asså det värsta med att vara förälder är när man ser sina barn må lite dåligt eller all oro att det ska hända dem något. Som tex när man hör om dem 2 killarna i USA. 11 år var dem och begick självmord för dem mådde så dåligt av att bli mobbade i skolan. 11 år!! Asså min bror ´fick lite skit i skolan när han var ungre och då såg jag bara svart framför ögonen och gick och "pratade" med hans kompisar. Tänk asså vad man velat göra om det var ens barn! Jag har ALDRIG mobbat någon i hela mitt liv utan alltid varigt den som varigt med alla och kanske själv varigt lite nördig men iaf alltid haft kompisar överallt och jag är nog vän med alla. På senare år har jag nog iofs sollat lite bland mina vänner och umgås inte längre med dem som jag inte känner att ajg har något gemensamt med medan jag saknar många andra som ag har haft ortroligt roligt med, som tex Emma Andersson! Hon är nog en av de roligaste jorden :) JAg skrattar bara jag tänker på henne...Vet inte varför vi inte ses...
Men nog om mig och mina arg - heter och vänner.

Idag gick vi en runda med Ruben i vagnen till Willys och handlade lite trevligt, jord till våra blommor som vi ska sätta ut(äntligen) och hämtade en spis från barnens bokklubb som vi beställt, bara 135 kr allt som allt när den brukar kosta 500 kr något :) Och Uben tyckte den var jätte fin och började "laga mat" direkt, han har ju redan tillbehören så att säga. Har så mycket idéer som jag vill göra i hans rum sedan när han får ett eget :) Usch va roligt han ska ha det!

Nä nu sover han och jag ska göra färdigt alla räkningar osv som inte blev gjort igår pga att Ruben varigt så dålig. Gå igenom alla kvitton tar sin tid, och japp jag är en jättenörd när det gäller min ekonomi och har sten koll! Haha :)
Sedan ska vi ringa och säga "GRATTIS CHRISSE" när Uben vaknat. Han fyller år idag men vi kan ju tyvärr inte vara där och gratta idag men får ta igen det någon annan dag och köpa något riktigt snaskigt till honom :) Det gillar tjockisar haha!
Nä ha en bra lördag alla, den ska gosas bort här ;)
<3

 

Konstnären har varigt igång och på andra bilden gör han sig ball. Tar sig i blöjen och springer på tårna. Är garanterat någon som är och hälsar på, då spelar man Allan :)



"Pappa är jätte duktig på att baka!"

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0