Mat osv...

Natten var helt ok...Vaknade bara... 4 eller 5 gr :) Han brukar vakna ca 10 gr så...
Annars idag har jag och Ubis varigt ensamma och vi har badat, busat, bråkat och sovit :) En väldigt mysig dag.

När vi var hos tandläkaren i måndags så pratade vi inte bara om våra barn i övrigt men hon sa också vad det var man ksulle undvika att ge dem i matväg och att det så klart var viktigt att borsta tänderna. Jag har själv väldigt dåliga tänder så jag använder flour tuggomi, munvatten, tandtråd, tungskrapa och borstar så klart varje morgon och kväll! Men jag får ändå lätt hål så därför har jag från början varigt noga med vad Ruben stoppar i sig och att han borstar tänderna. Har även varigt noga med maten för jag tycker att det redan nu är bra för honom att lära sig vad som är bra att äta och att man tex äter sallad vid varje måltid och massa frukt osv...Då blir det liksom inget bråk om det sedan...Hoppas jag...
Och godis får han definitivt inte! Inte heller läsk eller liknande, jag har tom varigt sparsam med fruktdrycker, juice och saft. Jag har ofta fått höra då att jag är taskig som inte ger honom de sakerna men jag har då menat att han inte vet vad det är och därför inte saknar det eller så ju..Och nu sa hon precis lika dant, även att det är väldigt vanligt numera att barn i 3 års åldern kommer in och behöver borra och det beror absolut mest på föräldrars slarv med vad dem stoppar i deras barn. Jag vill absolut inte se Ruben ligga där hos tandläkaren och skrika när han är 3 och må jätte dåligt för att han sedan kommer vara jätte rädd för att gå till tandläkaren. JAg vill absolut inte med detta klanka ner på föräldrar som ger sina barn sånna här saker men jag tycker uppriktigt att det är taskigt mot sina barn att ge dem detta! Men det är upp till varochen vad dem tycker så klart...
Så här ser Rubens dag ut i matväg:
Frukost vid 6- Gröt m vatten
Färsk frukt vid 8.30
Lunch vid 11- Hemma lagad mat med en frukt till efterätt
Mellis vid 2- Macka m färsk frukt-fruktsallad-fil m frukt...
Middag vid 17- Hemma lagad mat med efterätt ibland beroende på hur han har ätigt.
Den hemmalagade maten får han i regel alltid men ibland händer ju saker som gör att han får burk som tex när vi åker bort och han inte äter maten som bjuds eller kan äta maten som bjuds.
Nu menar inte jag att man ska göra precis som vi men detta är vad vi tror på iaf!

Snart kommer Chrisse och Stina över för en mys kväll, trevligt :)
Ha en toppen fredag<3


Kommentarer
Postat av: Gynning

Håller med dig gumman. Du är duktig med Rubens mat, håll fast vid det.

2009-02-20 @ 21:07:54
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: Krullan

TACK, det känns helt underbart med något större nu. Tänk om ni också kunde få något sånt... Med ett rum till Ruben och sånt :) Så mysigt!



Jävlar, 10 ggr? Varför vaknar han så många ggr? Stackars er/dig!!! Du är en bra mamma Alex, jag hade aldrig klarat det!!!!

2009-02-20 @ 21:28:40
URL: http://krullan.blogg.se/
Postat av: Ida Lindborg

Du är världens bästa mamma, Ruben kan inte får det bättre! Världens sötaste unge och mamma och pappa. Bästa föräldrarna:)



Saknar er <3

2009-02-20 @ 23:38:45
URL: http://minilindborg.blogg.se/
Postat av: Jennifer, Sierra & Caspian

Du är jätteduktig gumman! Du har fått kämpa för att få Ruben att vilja äta. Tror det är därför du förstår hur viktigt det är att han äter rätt sorts mat och inte Donkan eller godis och saft/läsk (vem ger sin 1 åring läsk?? Så hemskt!).



Så fint det blev i lägenheten! Det ser verkligen större ut. Förstår att du är nöjd!

Snygg bild på C ;) "Hands up!!"



Puss på er gullrumpor! Ni får komma hit snart igen så Uben kan jaga Sierra ;)

2009-02-21 @ 12:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0