Lite sammanfattning denna underbara söndag :)

Blev som jag trodde, skulle aldrig hinna skriva igår :)
Men det var en mycket trevlig dag igår med vänner och släkt!
Igår morse så vaknade vi vid 8 och gick upp och direkt ut i snön haha. Måste man ju när man har barn, även fast Ruben inte förstod riktigt varför vi satte honom på gräsmattan när det var så kallt. Han tittade mycket konstigt på snön. Men har tyckte det var jätte kul att gå i snön med sina skor. Vilket föresten är mina första skor som jag hade :)
Sedan handlade vi lite till kvällen och gick hem och lagade mat, eller det vi kunde förbereda iaf.
Sedan kom släkten vid lite över 2 och fikade, våra kakor var mycket goda tyckte dem och det är att mycket värt när det kommer från en som bakar jätte mycket själv och alltid super goda saker :)
Sedan när dem gått så var det till att slänga allt i bilen och köra hem till Ruuds. Andy körde först och började på maten så vi slapp stressa med Ruben och så plockade vi upp Patricia och Mathias som också var med och partade igår :)
Sedan när Chrisse, Stina, Bömpa och Ellen hade kommigt så käkade vi. Alla tyckte det var jätte gått och det vi käkade var couscous sallad med fläskfilé och beasås för dem som ville ha. Mums..
Sedan började vi göra tårtan som vi sedan käkade, tyvärr blev den dö bakad men alla tyckte den var god iaf...Den smakade lite som pannkakor faktiskt.
Jag fick föresten också jätte fina saker :) Tack så hemskt mycket! Jag fick blommor, lite smått och gått från H&M, kläder till Ruben och ett presentkort på en barnklädes affär i höllviken som heter Insight. Så jag tänkte att vi skulle duscha och gå dit en runda sedan. Tyvär glömde vi vagnen så vi kan ju inte gå och bära honom hela vägen så det blir till att ta bilen tyvärr. Men vi kanske kan åka till stranden och leka där lite, är ju en sån fin dag idag igen. Underbart är det!
För vädret påverkar så mycket hur man mår, eller iaf mig påverkar det mycket. Ibland är det ju skönt om det regnar och är ruskigt för man då blir man på myshumör...Eller egentligen blir det väl vad man gör det till ! :)
Inatt vaknde föresten Ruben också och var jätte pigg och ville tydligen säga hejdå till alla när dem skulle gå ut :)
Men jag tror han vaknade för att hans pappa hade lagt sig där inne med Linus för att dem fått lite mycket eller bara för att mysa. Fast jag tycker det är jobbigt att Andy låg och andades på Ruben när han druckigt, tror inte det är speciellt bra. Har hört att om man sover med ett spädbarn i sängen och men har druckigt så kan dem dö av ångerna...Han är iofs inget spädbarn men det är ändå en grej som jag vill bespara honom från. Över huvudtaget fulla människor som inte riktigt vet va dem gör. Men samtidigt vill man ju att han ska vara med över allt, det har alltid jag och mina syskon varigt och jag har alltid älskat att vi fått vara med...För mamma och pappa gjorde klart från början att är det vi är det våra barn också, så gör vi med. Det är det vi tror på :)
Fick också reda på igår att en killkompis till mig förlovade sig med sin kille nu i helgen, så gulligt och jätte grattis till er så klart! Ska bara få tummen ur röven och kanske ringa till honom, är väldigt dålig på det, men det är han också. Tyvärr!
Ja n nu får jag gå ut till min bror och min man och min son som sitter där ute i vardagsrummet och kollar på stjärnor på is, Fast när jag går ut är väl Andy här inne fort som blixten haha
Data nörd!!

Nä ha en trevlig söndag och passa på att ta en promis i det fina vädret :)
Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0