Jag är lyckligt lottad!

Svårt att ta på skorna, få av byxorna, lätt irriterad emellanåt, sover som en däckad, trött, läcker, ont mellan benen (typ foglossning), svårt att sitta, jobbigt att stå, sammandragningar, konstant hungrig, kissar ca 5 gr i h...Underbart att vara gravid my ass!!
Fasiken vad är skillnad från förra gången förutom att det är en annan pappa? Nja jag har en underbar busunge sedan innan, ekonomin är på ett sätt bättre men ändå jobbigare, tar det mindre lugnt, stressar 100 gr mer...
Hur tar vi oss ur detta?
Jag stressar konstat hemma för att vara alla till lags, ändå blir det Alltid fel. Lika dant på ena jobbet och dem andra är stress på sitt sett...Jag blir arg på mig själv som bara inte kan ta mig ur stressen! Att vara med Ruben hjälper lite eftersom han tvingar mig att vara i nuet men hela kvällen sedan och dagen innan jag hämtar honom och veckan utan är det jobbigt!
Så nu var det skrivet! Behövde verkligen skriva av mig det!

I måndags var jag på jobb på golfklubben och kommer få mycket fler h där och det behöver jag för ekonomin, men det är dock slut den sista denna månaden för då stänger restaurangen...I Tisdags var det jobb i butiken där det var ganska lugnt men fick annat gjort! Idag skulle jag vart ledig men fick hoppa in 3 h sedan var jag och Ruben lite och hann in och träffa mina kompisar Jennifer och Daniel. Så klart också deras underbara barn. Guud va stora dem blivit och va tradigt det är att vi ses så sällan! Det är så trevligt att vara där hemma och dem är så lätta att umgås med. Barnen fungerar också bra med varandra så egentligen är det vara vi vuxna med våran tid som är svåra...Så är det oftast känner jag, eller så prioriterar man fel..

I morgon är det jobb igen i butiken så Johan hämtar trollet på dagis (vilket gör min lilla kille så otroligt glad, Johan är verkligen hans favorit) för jag stänger 18..Sedan ska jag hinna mysa lite med Ruben för sedan ska han hem till pappa på fredag för helg.
Sedan kommer han iofs på söndag igen men sakna kommer jag göra :) Dessa extra dagar jag får med honom uppskattar jag verkligen, dem är guld värda! Fast jag märker att han börjar ju sakna sin pappa nu så han kommer bli glad när pappa hämtar på fredag :) Fast det gör mig så klart också lycklig! Är lyckligt lottad med det mesta, fin familij som jag kan lita och luta mig på alltid, världens finaste lilla kille och en underbar till i magen oftast har jag en man också som jag kan mysa med och leva resten av mitt liv med och vad mer behöver man?

Jag kan ha det kämpigt emellanåt med ekonomi, läckor, graviditet men jag har pengar och jobb att oroa mig över, ett hus att bo i där läckorna kommer och jag är gravid och allt är normalt och bra än så länge och om inte har jag redan världens finaste! Jag har verkligen inget att klaga över och det är jag väl medveten om! Men ibland måste man få kräka av sig!

Nä nu ska jag fixa lite annat, som tvätt :) Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0