Liten helg historia

Nu är min lilla Uben på dagis och Andy har åkt till skolan och här sitter jag .... Nu har jag iaf fått del 2 i en bok serie som jag fastnat för så ajg har lite att göra sedan ska jag plocka lite så att här är fint tills dem andra kommer hem. Ska nog också ta fram en fläskstek som vi kan ha till middag idag för jag ville ha et igår men då orkade inte bakis Andy göra det så får väl bli idag i stället :) Mmm med potatis och någon god brunsås till :D Maaaat haha.
Nä måste berätta om våran trevliga helg!
Lördagen började kl 5.30 då jag smög upp och gjorde mig i ordning medan Ruben fortsatte sova. Andy också delvis, som en zombie ungefär :) Sedan väckte vi ruben 6.15 för då kom min farmor och farfar och hämtade oss för att åka till Halmstad och hälsa på sis..Mamma, pappa, Mikaela och bror kom också :) Först kollade vi på en sermoni där dem bla fick sina baskrar, jätte fina, och sedan kollade vi hur dem bodde. Regnade jätte mycket under hela sermonin, men Ruben hade iaf jätte kul i alla pölar <3
Sedan åkte vi en bit för att vara på försvarets dag där i Halmstad. Där umgicks vi med sis och hennes kompisar och kollade på en massa olika "billa" och -spärra upp ögonen och vifta frenetiskt med händerna i luften och gör svisch ljud-...Med andra ord lite olika pansarvagnar, andra millitär fordon och flygplan :) Gissa vem som var i himmelriket haha..Så jag och mamma gick bakom Ruben hela tiden och lät han gå i några timmar precis vart han ville och kolla, pilla och sitta i allt. Nä han hade jätte kul och han var helt stum när jas planet flög i slutet, men det var nog många som var, jätte coolt.
Något som också var jätte coolt var jag haha. Nä men dem hade ett ställe där man kunde göra testerna som dem som mönstrar gör men eftersom jag hade ont i brösten så stod jag där och tittade helt grön av avund och kunde inte göra något. Men så var där en station som var att ligga på en plint med höfterna och neråt och lyfta upp ryggen med en boll hängade runt halsen som inte skulle nudda golvet. Min var 60 sek och max var 2.40 och jag maxade det lätt utan att ens skaka lite och hae kunnat ligga längre utan problem :D Det kommer jag nu leva på i evighet och sorry om ni som redan hört det för läsa det åter igen haha..Kan ju tillägga att sis gjorde 2.10 och bror gjorde 1.10 mohaha!
Nä men jag blev verkigen sugen på att göra lumpen som jag iofs är varje gång det kommer på tal men vet ju inte hur kul det skulle vara att vara borta från familjen, spec Ruben. Plus att det sabbar mina familjeplaner och det känns viktigast tror jag...Har tills jag är 24 på mig så iaf  2 år till :)
Får väl nöjja mig med att försöka bli deltidsbrandman här i Vellinge eller nått :)
Sedan kom vi hem 17.30 och skulle vara på Achims 50 års fest kl 18 så det var snabba ryck där men var väl på festen 18.05 eller nått och det kan ju kvitta, höll oss inom 15 iaf!
Det var en mycket trevlig fest med en massa gamla ansikten som var kul att träffa och även nya som var mycket trevliga! Blev lite sent och även fast jag inte drack en droppe så var jag nog också lite bakis igår av ren trötthet, sov ju inte jätte mycket i lördags direkt...
Igår var kusin Ida här och lekte med oss lite, alltid lika mysigt när hon är här. Synd bara att jag var så trött men vi får ses snart igen..Ses ju på lör på simsim :) Tack för igår Ida!
I morgon ska det vara sagofest på Rubens dagis och vi har inte kommit på något som skulle kunna vara roligt och lätt för Ruben att ha på sig förutom lille skutt...Har någon förslag så är jag öppen :)
Nä nu ska jag göra te och kolla nyheterna. Sedan börjar dagen och veckan.
<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

sluta jag gjorde ju fullt på ryggen!!!!:O jag maxa tillochmed på armhävningarna och på situpsen!! Fan vad jag är grym.. Klara mer än bror iaf:D

2009-09-07 @ 18:30:27
URL: http://slinki.blogg.se/
Postat av: .. Fruktbus .. [23 år Mams bland Tvåårstrots, Graviditetskilon & Ömma Bröst!]

Vad rar du är =) Livet börjar verkligen när bebis föds =) Underbvart!

2009-09-07 @ 19:57:48
URL: http://fruktbus.blogg.se/
Postat av: Mor

Men er mor då va inte hon duktig ;)

2009-09-07 @ 21:56:46
URL: http://slinki.blogg.se/
Postat av: Ida Lindborg

alltid lika roligt att vara hos er :)

ni är bäst och finast :)

kunde inte komma på simsim för jag var och tävlade i danmark, men så fort jag är ledig så ringer jag till dig så kommer jag och hälsar på :)

puss<3

2009-09-12 @ 20:38:53
URL: http://minilindborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0