Utkast: Ja nu ...

Ja nu ska jag ta upp et ämne som jag kom att tänka på i morse när jag läste tidningen. Det rör mig jätte mycket men det gör det väl med alla hoppas jag!
Men först lite om våran dag :) I morse åkte vi hem till mor min som vanligt. Vi lekte och hade kul :) Ruben hade fått böcker från min mormor skickat till sig som var jätte fina. Tack så mycket för dem och han gillar dem också, så klart det är ju böcker haha.
Sedan åkte vi med mamma när hon skulle jobba så gick vi på stan. Vi handlade en massa till lilla Ubis :) Men inget till mig sjökv som vanlligt men det har vi inte råd med ehller så det spelar ingen roll om jag vill det eller inte.
Men det var kul och Rubrn träffade och pratade med en massa andra barn och fick gå en massa själv.
Pratade så klart också med några från jobbet, alltid kul!
Nu ikväll ha vi myxigt i badet och så har han somnat för en liten stund sedan. Saknar ibland att han inte sover med mig i sängen...Kan ju inte lukta och mysa med honom...Men ibland på eftermiddagarna när bara jag och Ruben är hemma själv och det inte händer något annat så sover han med mig i soffan eller sängen..Mmmmm <3

Men nu till det jag tänkt på.
Jag läste i tidningen idag om att en styvfar hade våldtagit sin styvdotter på 9 år. Hon blev gravid och väntade tvillingar...Det är inte lagligt eler vad man säger inom den katolska kyrkan att göra en abort. Idettta fallet så var det fara för hennes liv att hon behöll barnen men läkarna som utförde detta ska bli avsiade från landet...Inte pappan som väldtog en lienn flicka på 9 år...Ärligt talat, vad händer med världen?! Jag vill ärligt att den där poven och den där pappa och alla andra som gör sånna saker ska råka riktigt illa ut, jag önskar dem all olycka i världen!
Det är så många sorgliga saker i världen men när barn och djur råkar illa ut så slår det verkligen dubbelt så hårt! Dem är fruktansvärt försvarslösa bara!
Jag hoppas verkligen att människor verkligen får det dem förtjänar, både bra och dåligt!

För att göra er lite glada nu efter mitt tråkiga inlägg kommer trevliga bilder!



.


Kommentarer
Postat av: Emma

Förstår inte hur man kan göra så med ett litet barn som inte kan försvara sig. Det är oförlåtligt!!

2009-03-20 @ 02:53:47
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0