Riktigt lycklig idag!

Idag har varigt en väldigt mysig dag även om det fortfarande är väldigt trotsigt och grinigt...
Therese ringde och ville ses så hon fick följa med mig och Rubis idag på våra planer :) Det var gungning på lekplatsen och sedan lite handling på Willys, mycket trevligt :) Som det brukar vara när vi ses!
Sedan kom min kusin Ida över en stund men hann knappt leka med Ruben för han somnade innan han hade ätit upp allt för han var så trött. Han har hoppas över sömnen på eftermiddagarna nu några dagar och i början gick det bra men det börjar bli jobbigt nu märker jag. Så jag får väl vara lite mer envis med den sömnen då!
Nu ikväll när jag skulle natta honom igen, fick väcka honom för att ta på pyjamas, ta ren blöja och äta gröt, så satte jag mig i soffan för att han skulle somna där. Vill så sakta börja vänja honom av att det varje gång ska somnas till musik även fast det är jätte gulligt och mysigt. Men det gick sådär första gången så jag gick och satte honom i sängen för att se om han ville somna där men inte det...Han satt där en liten stund men trivdes inte jätte bra, vill inte bråka ehller på kvällen, ska ju somna med ro och kärlek i kroppen!
Så jag stod och mös med honom en stund och sedan satte jag mig igen där han sedan somnade :)
Nu sover han underbart i sin säng min lilla Bambam <3
Fast han har haft det extra jobbigt idag, när jag bytte hans andra bajsblöja så blödde det från hans blöjexem så illa dem var! JAg smörjer dem varje gång men har låtit det gå fler timmar än innan, innan jag bytar på honom. Dels för att Andy tyckt att vi ska låta det gå mer tid och dels för att det är så jobbigt varje gång vi ska byta...Men nu är det slut med det!
Så innan idag fick han gå i kallingar istället för blöja och det gillade han så klart!
När han hade kissat på golvet för tredje gången så tog jag på honom blöja :) Söt han var när han bara stod där och tittade när han kissade haha...Oooo vad du är underbar min son!
Jag älskar verkligen att skriva min son, det är liksom att jag bekräftar att det verkligen är min son haha...Ibland är det svårt att fatta att jag har haft sådan tur! Jag är verkligen lycklig och jätte medveten om vilken tur jag har som har min Ubis, är ju många som inte har samma tur! Håller tummarna för dem!!!
Jajja nu blev det så långt igen :)
I morgon blir det babyvafé, har ju märkt att han inte vill vara hemma så mycket så det kommer han ju gilla...Annars ska vi väl bara njuta av varandra!
<3

Kommentarer
Postat av: Ida Lindborg

men, vem hade inte vela ha din son? han är den underbaraste ungen i världen!

Kul att jag hann komma över en liten stund i alla fall. Våra fattiga riddare får vi göra någon dag! Även om jag inte hann leka med Ruben så mcyket hann jag ju i alla fall snacka med min underbara kusin <3

2009-03-11 @ 21:11:42
URL: http://minilindborg.blogg.se/
Postat av: Gynning

Jag håller tummarna på att du får nya tuttar snart, och LOVA i så fall att jag är en av de fösta som får känna ;-) Haha måste ju veta hur mina blir, en vacker dag när jag blir rik. Tuutttiss here I Come

2009-03-11 @ 21:49:12
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0