Liten ansträngning kan göra mycket!Tänk!

Just nu sitter jag hos mamma med en skitunge hängande runt mig :)En Väldigt söt sådan haha då han skriker "mamma mamma" hela tiden :) Lovley <3
Snart ska vi gå till Vellinge blomman och kolla på djuren och det kommer Ruben säkert tycka är jätte roligt!
Idag tänkte jag faktiskt skriva lite om något som berör mig lite extra och det är folks ignorans, egoismn och lathet gentemot medmänniksor och världen.
Jag bor i en etta med min son och sambo, jag jobbar inte och Andy pluggar. Men ändå lyckas jag göa en massa för andra och samhället. Jag har en fadder i Ecuador, jag sopsorterar, jag kör inte mycket bil och köper så mycket krav och fair trade produkter som möjligt. Kan inte köpa allt i krav tyvärr för som det ser ut nu så är mycket av det dyrare än icke krav men jag köper ju sånna saker som håller lite längre som tex diskmedel osv. Och det är knappast jobbigt att göra, eller ok det är jobbigt att inte ha dem extra pengarna som går till faddern och det vi unnar oss är att köpa bra produkter i stället för annat och det är jobbigt att ta bussen. Och så klart kan det vara jobbigt att komma igång med sorteringen men när det väl är igång går det på ren rutin.
Och känns det inte som om det är värt det?
Har så många jag känner som har mycket mer pengar än jag som inte gör något av det! Och ärligt tycker jag det är rätt så dåligt!
Kan man inte tänka lite mer på andra än bara sig själv! Tänk på era barn eller kommande barn, vilken värld ska dem växa upp i?!Vad vill vi lämna efter oss?!
Så för er som känner Ruben tänk på honom :) Det gör jag och då blir det säkert tusen gånger enklare!
Jag hade velat göra något mer så om någon har något tips på vad man mer kan göra så hör av dig, skulle vara jätte tacksam!
Jajja ha en trevlig fredag  mina vänner, sista dagen på jobb/skola för dem flesta...Najs:)
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0