Bröst och så..

Har varigt en väldigt mysig dag iadg. Har bara njutit av att vara mamma till Ruben liksom. Men det har varit jobbigt också, var hos läkaren idag igen och hon hade inte mycket att komma med. Hon hade iaf skrivit till plastikoperationen på MAS och där hade dem svarat med ett papper med lite regler för bröstförstoring. Man skulle ha 19 eller över i BMI och ha ågot som heter submammafåra, har försökt googla vad det är men har inte hittat något. Men tydligen har jag lite av det...Inte för att jag tycker att det är något där över huvudtaget. Jag ser mina revben där mina bröst brukade vara....
Jajja så där finns nog inget att hämta så jag får ringa dem och prata med dem själv! Asså jag kan ju inte gå upp i vikt så vad gör man då? Kanske dem har lite mer förståelse för min situation! För hon fattar verkligen inte alls vad jag pratar om!
Men tack så mycket pappa för att du följde med och stöttar mig!<3

Så här står det i pappret jag fick:
Patient som efter 18 års ålder i det närmaste helt saknar bröstutveckling men som i övrigt utvecklat normala könskarakteristika. Detta skall bedömmas så att patienten i uprätt ställning, betraktad rakt framifrån, helt saknar submammarfåra. BMI får inte understiga 19. Detta innebär att bröstförstorande operationer inim Region Skånes verksamhet sker med stor restriktivitet. Kosmetiska operationer ligger inte inom Region Skånes utbud av sjukvård.
Bedömning och ev. operation utförs vid följande kliniker i Reion Skåna: Plastkikkirurgiska kliniken, UMAS.



Här har ni bilder på "mina bröst" som jag tog precis. På bild 3 ser ni hur hela jag ser ut...Knappast mycket för välden eller?! Men som ni då ser så har jag inte lite, utan inget!

Efter det han vi över en snabbis till babycafét och träffade lite barn, fikade. Fick en fastlagsbulle :) Fanns en kvar när jag kom så den var menad för mig mohaha :)
Vi han bara leka en liten stund men det var ju ändå kul :) Snackade med Jennifer och vi ska ses på tors och då ska vi diskutera vart vi ska åka i sommar tillsammans båda familjer :) Så kul det ska bli, vi får hoppas att vår ekonomi håller för det bara. Måste definitivt börja spara tilld et nu då!
 
I kväll är det dags för träning igen :) Det är så skönt att träna! Idag ska jag ta ut mig så sjuukt mycket. Jag säger iofs det varje gång men jag gör det verkligen också!
Nä nu vill Ruben ha uppmärksamhet haha
<3

Här har ni en bild på min prins från i morse också :) Han älskar att sitta i lådorna och leka haha



Kommentarer
Postat av: Sarea

Men alltså vad menar dom?

Att du inte får göra en bröstförstoring?

2009-02-24 @ 18:04:54
URL: http://metrobloggen.se/aelvas
Postat av: Anonym

Du är en stark tjej och jag diggar dig!

2009-02-24 @ 21:55:16
Postat av: Krullan

Ja jag undrar också. Väntar du på svar nu då? eller ska du ta saken i egna händer och prata med dom själv? Du är duktig iaf, du tar tag i det och har ju världens bästa pappa som stöttar dig. hoppas du får godkänt gumman! Puss

2009-02-25 @ 00:18:09
URL: http://krullan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket :D Frågade hon som fixade din blogg. SUPERduktig! Men WTF?! Vad hade dom för anledning till att inte betala det? Puss

2009-02-25 @ 12:58:30
Postat av: Alex

Ja jag såg det:) Bra då gör min reklam att hon får lite mer "kunder" :)

Ja nu ar dem inte get mig besked så jag ska inte ta ut förlusten i förväg men om du läste det där brevet dem skickat så känns det inte som ajg har någon chans...

2009-02-25 @ 13:29:59
URL: http://rubensmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag håller tummarna för dig min älskade gummilum! Hoppas verkligen att du får igenom det och iallafall hittar en lite mer ödmjuk läkare att prata med för hon verkar ju inte riktigt funtad!

Vi får ses snart vännen! Puss Puss <3<3<3

2009-02-26 @ 20:02:43
URL: http://tinkibell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0