Ons & tors

Igår var det föräldraträff, vilket vi inte haft på jätte länge så det var kul att träffa föräldrarna och deras fina småttingar :) Vissa av dem har ju verkligen förändrats!
På natten till onsdagen vaknade Ruben kl 3 och somnade igen kl 5.30 :) Sådär roligt! Inte sov han längre heller utan han vaknade som vanlligt. Detta betyder att hans humör inte har varigt de bästa. Men vi hade roligt på natten ändå facktiskt för Ruben har börjat med ett jätte roligt läte som låter ungefär som ett lock rop haha. Synd att man inte kan spela in och spela upp det här haha.
Igår var vi också på lörskolan och hjälpte syran med körproven som man ska göra. Jag blev glatt överraskad av vad mycket jag fortfarande kan. Jag kollade inte på alla men på dem jag kollade på och hon frågade om så kunde jag :) Nice...
På kvällen tittade Stina förbi och vi snackade lite. Sedan gick vi till ica och handlade lite mat som vi skulle göra, blev lax och romsås. Trodde vi skulle handla potatis på en affär utanför oss men det var så klart stängd och då orkade vi ite gå tillbaka till ica igen. Det är verkligen hemskt då ICA verkligen ligger jätte nära, typ 20 meter eller så! Usch!
Till laxen blev det i stället pommes, var ärligt helt ok till. Eftersom vi inte har en fritös så blir det inte så äckligt. :)
Förutom att laxen var som papper ( super tort ) var det jätte gått, romsåsen gjorde allt. Eller hur Stina :) haha
Mycket kul att hon kom hem till oss !

Idag skulle jag och Ruben gått på babycafé men jag hade riktigt ont i huvudet när jag vaknade och kände mig så trött och sliten, bäst att gå hem till mormor i stället :)
Vi höll henne sällskap innan hon började jobba. Sedan gick vi hem med ny energi. Behöver verkligen det för nu ska vi låta Ruben sova genom hela natten utan att amma. Det känns verkligen jätte jobbigt för det värsta jag vet är när min lilla älskling är ledsen. Jag mear det verkligen, får så sjukt ont i magen att bara tänka på de! Men alla säger att det är bäst och för Rubens skull och det vet jag men det är ändå så cp jobbigt!
Ska ringa en psykolog som kan sånt för att få lite mer kraft. Ska inte sova hemma heller för hör jag honom kommer jag definitivt att ge med mig! men känns jobbigt att jag inte finns här för Ruben när han kommer vara så ledsen. :(

Nä annars idag har vi inte gjort så mycket med det var skönt att inte ha något att göra. Ska gå och laga lite spagetti och köttfärssås. Det är jag faktiskt jätte duktig på.

Ta hand om varandra! Och Ruben jag älskar dig tusen mijoner stjärnstopps!
Puss

Kommentarer
Postat av: stina

tack för senast gumman.. värt att göra om snart..

ja menar vi är ju värsta mästerkockarna:) hhaha.

puss

2008-09-12 @ 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0